boosta

Telia och tilliten

Av Krister - 2020-02-28 07:11



Telia hade problem med internettjänsten igår kväll, 7 500 kunder drabbades uppskattningsvis av avbrottet, jag var en av dem i Sigtunaområdet. Det gick att skicka sms och ringa, men dessvärre kunde jag inte gå in på Outlook. Det blev därför inte något inlägg här på bloggen igår kväll.

 

Eftersom samhället är beroende av internettjänsterna kan det få allvarliga konsekvenser i säkerhetssynpunkt och sårbarhet. 

 

 

 

 
 
Telia Kundservice

Telia Kundservice

28 februari 2020 11:31

Hej Krister!

Under natten hade vi mycket riktigt ett tekniskt fel som berörde våra fasta- och mobila datatjänster. Trafiken är nu åter igång men vi fortsätter jobba för att säkra så allt fungerar som det ska.

Jag ber om ursäkt ifall detta orsakade problem för dig. Vi är självklart medvetna om hur mycket som går via nätet och jobbar alltid så fort vi kan med att lösa fel när de uppstår.

Ha en underbar dag och hör hemskt gärna av dig om du har några frågor! :)

//Anna Pettersson, Telia Kundservice

http://www.facebook.com/telia

Krister

28 februari 2020 23:55

Hej Anna. Huvudansvaret för driftsäkerheten ligger hos din arbetsgivare.

 
Göran

Göran

1 mars 2020 06:32

En av få saker som Telia är duktiga på - Att svara på kritik de får på olika bloggar. Jag har skällt på dem många gånger och det går fortare att få svar på det än att ta sig genom deras telefonköer!
Men det är ju roligt att de är bra på NÅGOT!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Krister

1 mars 2020 08:32

Ett bra exempel på beteendestyrning. De vill få bort oss från personlig telefonservice.

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards